Leveransvillkor

Vi följer allmänna leveransvillkor NL09 för leveranser av maskiner samt annan mekanisk, elektrisk och elektronisk utrustning inom och mellan Danmark, Finland, Norge och Sverige. Utgivna 2009 av DI, Danmark, Teknologiateollisuus – Teknologiindustrin, Finland, Norsk Industri, Norge, samt Teknikföretagen, Sverige.

NL09_svensk.pdf

Återköpspolicy

Då vi generellt säljer B2B så återköper vi inte levererat gods.
För frågor kontakta din säljkontakt.
Försäljning Retrofit
Försäljning OEM


Skadat gods

Det är alltid godsmottagaren som ansvarar för att anmäla eventuellt skadat gods till speditören
oavsett vem som betalar frakten!
När du mottagit ditt gods har du 24 h på dig att rapportera skador på godset.
Vid skadat gods är det viktigt att du anmäler detta till speditören som kommer med godset, det görs normal på speditörens hemsida.
Om du köpt frakten via oss, behöver du ändå anmäla det hos speditören och där beskriva i bild och text hur det är skadat.
Länk nedan finns till Schenker där man kan anmäla skadan. Viktigt är att ha försändelsens referens nr.
För ersättning kontakta försäljningen så får ni efter att skadan godkänts av Schenker, kan erhålla ersättning enligt normal taxa där ersättningen ges per kg gods.


Skadeanmälan Schenker